לפרטים

תודה שנרשמת לקבלת דיוור מ-bodyways.
אירועי השבוע, שיעורים ומפגשים חדשים, טיפים, כתבות ומאמרים, הטבות ומבצעים אליך בימי רביעי ישירות לתיבה.

לשינוי הגדרות דיוור עדכנו פרטים כאן »

תקשורת זוגית

מאת: orlgof


תקשורת זוגית היא אחת הכלים החשובים ביותר בזוגיות וניתן לומר כי ללא תקשורת טובה מערכות יחסים לא יכולות לשרוד ובבוא היום הן מתפוצצות ומגיעות לידי גירושין.

תקשורת זוגית היא אחת הכלים החשובים ביותר בזוגיות וניתן לומר כי ללא תקשורת טובה מערכות יחסים לא יכולות לשרוד ובבוא היום הן מתפוצצות ומגיעות לידי גירושין. ברוב המקרים תקשורת זוגית לקויה יכולה לגרום לסבל של ממש לבני הזוג והיא יכולה להשפיע לרעה על חייהם ולגרום להם לתסכול רב, מה שיכול להשפיע גם על גידול ילדים, על הקריירה ובכלל לתת לבני הזוג הרגשה לא נעימה כלל.

תקשורת הינה הדבר הראשוני שכל אדם יותר עוד בלידתו ועם התפתחותו הוא לומד לתקשר עם הסביבה בשל התכונות הרגשיות והקוגניטיביות הטמונות בכל אדם. למעשה, ללא תקשורת בסיסית עם בני אדם סביבנו לא קשה לכל אדם להתפתח בצורה סבירה עוד מגיל קטן. תקשורת זוגית, היא למעשה אותה תקשורת שאנו רגילים אליה עוד מילדותנו, לכן היא דבר הנבנה ביום יום בין שני בני הזוג.

סגנונות תקשורת בזוגיות

ישנם כמה סוגי תקשורת בה אנו משתמשים ביום יום בזוגיות ובכלל ? ישנה תקשורת מילולית, ישירה, סמויה, כתובה, מדיה, מסרים שיווקיים ועוד מגוון רחב של דרכים לתקשר. כל אדם מבסיסו הוא תקשורתי הזקוק לסביבה חברתית שבזכותה הוא ימציא את עצמו והיא זאת שתסייע לו בחייו, אם זה בבית הספר, בחברה, בצבא, בלימודים, בעבודה ולאחר מכן גם בזוגיות.

תקשורת טובה, היא חשובה למערכת זוגית, הרי לא מעט פעמים זוגות רבים נתקלים במשפטים הבאים כמו: "בן הזוג לא מבין אותי" "אני חש שאני מדבר לקיר" ועוד מגוון משפטים דומים לאלו ונראה כי בני הזוג מדברים בשפה שונה ולא ברורה, מה שמביא לתסכול רב במערכת הזוגית, הרי לא לריק נאמר "מוות וחיים ביד הלשון".

רכישת תקשורת זוגית נכונה ? היא מיומנות לכל דבר, הרי תקשורת היא לא רק מילים, היא מכלול של כמה דברים יחד כמו ? תנועות גוף, טונאציה, אנרגיה, מילים נכונות בזמן הנכון ועוד. לכן, כיום יש לא מעט מטפלים זוגיים אשר מעניקים לבני זוג יעוץ והדרכה אישית ועובדים איתם על תקשורת זוגית נכונה, על מנת שהיא תשפר את ההרגשה הכללית שלהם ואת הזוגיות.

המאמר פורסם גם כאן »

orlgof אלינור גורנשטיין מאמנת אישית ומנחה למימוש עצמי
http://www.orlaguf.com/

שיתוף חברים
עם : orlgof